Cíle (přínos) žákovského parlamentu:
- Žáci zlepší své komunikační dovednosti (prezentace nápadů i názorů třídy a zároveň i činnosti parlamentu, diskuze……).
- Žáci se naučí naslouchat.
- Žáci si osvojí práci v různorodých skupinkách.
- Žáci budou realizovat vlastní projekty a podílet se i na projektech školy.
- Žáci se naučí rozdělit funkce při realizování projektu a nést odpovědnost za přidělenou práci.
- Žáci se budou snažit zlepšit prostředí školy.
- Díky parlamentu může dojít ke zlepšení komunikace mezi třídami.
- Žáci budou komunikovat s vedením.
- Žáci se naučí demokracii – budou vědět, že na jejich názorech záleží učitelům i vedení školy.
- Žáci se naučí dospět ke kompromisům a podpoří tak základní principy kooperativního myšlení.
- Parlament povede jednotlivce i skupinu k etické výchově, díky funkci organizace se zlepší vztahy mezi žáky samými i vztahy žák – učitel.
- Žáci si osvojí morální pravidla, přispějí svou pomocí k fungování školy či si osvojí normy pravidel slušného chování, čehož využijí při pomáhání si jeden druhému.
Činnost členů parlamentu
- Reprezentují svou třídu, kterou v žákovském parlamentu zastupují.
- Přenášejí informace ze své třídy do žákovského parlamentu a naopak.
- Odpovědně plní své úkoly obdržené na zasedání žákovského parlamentu.
- Aktivně se podílejí na projektech žákovského parlamentu.
- Přinášejí vlastní náměty pro činnost parlamentu.
- Plní své povinnosti vyplývající z jejich role se školou.
- Vybízejí ostatní žáky školy ke spolupráci na aktivitách parlamentu.
- Prezentují výsledky své činnosti ve škole a na mimoškolních akcích.
Pravomoci ŽP
- Vnitřní záležitosti školy, které žáci potřebují ovlivnit.
- Vnější záležitosti školy (spolupráce s partnerskými školami, s žákovskými parlamenty, komunikace s městem a městským parlamentem...)
- Mediální záležitosti (vydávání školního časopisu, vysílání školního rádia, propagace v médiích...)
- Řešení ekologické problematiky školy a okolí.
- Možnost oficiálně jednat s vedením školy.
Koordinátor: Mgr. Markéta Beková