Školní parlament

Cíle (přínos) žákovského parlamentu:

  • Žáci zlepší své komunikační dovednosti (prezentace nápadů i názorů třídy a zároveň i činnosti parlamentu, diskuze……).
  • Žáci se naučí naslouchat.
  • Žáci si osvojí práci v různorodých skupinkách.
  • Žáci budou realizovat vlastní projekty a podílet se i na projektech školy.
  • Žáci se naučí rozdělit funkce při realizování projektu a nést odpovědnost za přidělenou práci.
  • Žáci se budou snažit zlepšit prostředí školy.
  • Díky parlamentu může dojít ke zlepšení komunikace mezi třídami.
  • Žáci budou komunikovat s vedením.
  • Žáci se naučí demokracii – budou vědět, že na jejich názorech záleží učitelům i vedení školy.
  • Žáci se naučí dospět ke kompromisům a podpoří tak základní principy kooperativního myšlení.
  • Parlament povede jednotlivce i skupinu k etické výchově, díky funkci organizace se zlepší vztahy mezi žáky samými i vztahy žák – učitel.
  • Žáci si osvojí morální pravidla, přispějí svou pomocí k fungování školy či si osvojí normy pravidel slušného chování, čehož využijí při pomáhání si jeden druhému.

Činnost členů parlamentu

  • Reprezentují svou třídu, kterou v žákovském parlamentu zastupují.
  • Přenášejí informace ze své třídy do žákovského parlamentu a naopak.
  • Odpovědně plní své úkoly obdržené na zasedání žákovského parlamentu.
  • Aktivně se podílejí na projektech žákovského parlamentu.
  • Přinášejí vlastní náměty pro činnost parlamentu.
  • Plní své povinnosti vyplývající z jejich role se školou.
  • Vybízejí ostatní žáky školy ke spolupráci na aktivitách parlamentu.
  • Prezentují výsledky své činnosti ve škole a na mimoškolních akcích.

Pravomoci ŽP

  • Vnitřní záležitosti školy, které žáci potřebují ovlivnit.
  • Vnější záležitosti školy (spolupráce s partnerskými školami, s žákovskými parlamenty, komunikace s městem a městským parlamentem...)
  • Mediální záležitosti (vydávání školního časopisu, vysílání školního rádia, propagace v médiích...)
  • Řešení ekologické problematiky školy a okolí.
  • Možnost oficiálně jednat s vedením školy.

Koordinátor:  Mgr. Markéta Beková

Stanovy školního parlamentu.pdf

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít