Fiktivní krajina - Informatika 7.ročník 28.3.2024

Snem každého umělce, který pracuje s grafickým editorem, je vytvořit takové dílo, které zaujme nejen svou originalitou, ale i třeba realistickým pojetím nebo použitými technikami. V sedmém ročníku v předmětu Informatika získali žáci již takové znalosti v aplikaci Photopea, že mohli popustit uzdu své fantazie při projektu, ve kterém měli za úkol vytvořit na pozadí reálné fotografie fiktivní krajinu, kterou projíždí cestou autem.

Možná se to někomu zdá jako snadný úkol, ale doplnit scénu o ve skutečnosti neexistující objekty, z toho ještě některé ručně nakreslit a propojit je s objekty z jiných fotografií, to už vyžaduje znalosti několika technik práce s editorem a také značnou dávku prostorové orientace. Prvně bylo zapotřebí dobře si promyslet, kam do scény objekty umístit, poté vhodnými nástroji v editoru nakreslit, poskládat správně jednotlivé vrstvy, oříznout rušivé artefakty a na závěr u objektů vytvořit správně stíny a perspektivně je přizpůsobit tak, aby vypadaly, že v krajině "opravdu existují". A vůbec přitom nevadí, že je hřbitov hned vedle autobusové zastávky, nebo se koně pasou u rušné křižovatky. Vždyť šlo o přece o fiktivní krajinu

Mgr. Mario ZEMÁNEK

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít